به دلیل اینکه می توان در ساخت تابلو سفال از مواد و المان های مختلف استفاده کرد، خلق اثر هنری بسیار ساده تر شده و زیبایی آن نیز بیشتر می شود. تابلو سفال کاملا کار دست بوده و هیچ گونه قالبی در ساخت آن به کار نرفته است.

به خشت هایی که از پختن گل تهیه می شود سفال نقش برجسته می گویند که می توان آن را برروی دیوار یا تابلو ها نصب کرد و اثرات زیبایی را به وجود آورد.اما سفال هایی که به صورت دستی تهیه می شوند به دلیل عدم وجود محدودیت در ساخت آن ها، می توان طرح های گوناگونی را پیاده کرد.

تابلو سفال از تغییر شکل در گل ساخته می شود و به دلیل اینکه این ماده بسیار تغییر شکل پذیر است، ایجاد طرح های گوناگون دشوار نبوده و هنرمند می تواند بسیار خلاقانه عمل کند و آثار هنری زیبایی خلق کند. باترکیب طرح های مدرن، این هنر دوچندان مورد توجه قرار گرفته است.

تابلو سفال

انواع تابلو سفال

به دلیل راحتی در شکل دادن ماده ی اولیه این نوع تابلوها می توان آن را به شکل های گوناگون دراورد.

تابلو های برجسته با کنارهم قرار دادن تکه های کوچک سفال ساخته می شود.امروزه به دلیل گسترش سایت های اینترنتی شما می توانید برای خرید تابلوهای سفالی به سایت های معتبر مراجعه کنید و پس از مشاهده انواع تابلو ها، طرح مورد نظر خود را خریداری کنید و به زیبایی منازل و محل کار خود بیافزایید.

مزیت خرید اینترنتی

خرید اینترنتی از سایت های معتبر این فرصت را به شما می دهد تا با سرعت و دقت بیشتری طرح و تابلوی خود را خریداری کنید.

  • صرفه جویی در هزینه
  • صرفه جویی در زمان
  • خریدی آسان و مطمئن
  • تحویل در محل

نقش های برجسته ای که ترکیب نقاشی و مجسمه سازی مدرن هستند یکی از مهم ترین صنایع دستی و آثار هنری در عصر حاضر به شمار می روند.

تابلو سفال

کاربرد های نقش برجسته مدرن

علاوه بر نقش های مدرن، نقش های سنتی نیز کاربرد دارند.

  • میدان های عمومی
  • فضای داخلی منازل
  • باغ ها و پارک ها

نقش برجسته مدرن به دنبال نقش های سنتی می آیند.

تابلو سفال طرح دار معمولا به صورت سفارشی انجام شده و بر اساس نوع متراژ و طرحی که در آن به کار گرفته می شود قیمت گذاری می شود.

تابلو سفال

سفال های نقش برجسته از منبت کاری روی خشت ایجاد شده و سپس در کوره پخته می شوند و هرچه جنس خاک به کارگرفته شده بهتر باشد، با قرار گرفتن در کوره استحکام بیشتری پیدا می کند.

رزین کاری موجب ضد آب شدن تابلو دیواری می شود. پتینه کاری بر روی سفال ها قابل انجام می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!