عرضه تابلو سفال کتیبه

عرضه تابلو سفال کتیبه درجه یک، توسط بهترین متخصصان و هنرمندان این آثار با طرح و رنگ دلخواه شما و با ضمانت کیفیت و ظرافت توسط ما انجام میگیرد.

سفال چیست؟

سفال از نظر تخصصی، نوع خاصی از سرامیک است که دارای بافتی تخلخلیست و در دمای بین 850 درجه سانتی­گراد و 1000 درجه سانتی­گراد، حرارت دیده است. سفال بعضی مواقع به اشیا سرامیکی بدون لعاب هم گفته میشود.

گل مخصوصاً گل رس ماده­ی پایه­ی ساخت سفال­هاست. در سرامیک سازی فرانسه به سفال لعابدار نقش دار، فائنیس گفته میشود که صنعتی پررونق است.

اما سرامیک چیست؟

عرضه تابلو سفال کتیبه

سرامیک به ماده­ای غیرآلی و نافلزی گفته میشود که در برابر گرما و پوسیدگی مقاوم است، عایق الکتریکی عالی­ایست و ساختاری سخت و شکننده دارد.
زمانیکه گل مرطوب سفال، در کوره حرارت میبیند ساختار شیمیایی آن تغییر میکند و به سرامیک تبدیل میشود به گونه­ای که قابل بازگشت به گل مرطوب نیست.
سرامیک­ها انواع و کاربردهای بسیار مختلفی دارند که شامل:

کوره­های دما بالا
ظروف
آجر
کاشی
لوازم سرویس بهداشتی
سفال­ها
سفالینه­ها
ظروف چینی
و غیره است.

اصطلاحات تخصصی سفال

در صنعت سفال و سفال­گری، بهتر است حداقل با چندین اصطلاح مهم و کاربردی آشنا باشید.

خاک رس مرطوب، خاکی است که نسبت صحیحی از آب با آن مخلوط شده و آماده­ی شکل پذیری است.

سختی چرم مانند، در مرحله­ای از فرآیند خشک کردن پس از شکل­دهی، خاک شکلی به خود میگیرد که مانند چرم سختی دارد. در این مرحله میتوان سفال را جابجا و تغییر محل داد و شکل آن به هم نمیریزد. البته در این مرحله هم خاک کمی انعطاف­پذیری دارد و میتوان تغییرات اندکی در آن اعمال کرد.

سفال خام یا سفال حرارت ندیده، سفالیست که شکل­دهی به آن انجام شده و مراحل خشک شدن را هم گذرانده. اکنون آماده است که وارد کوره شده و پخته شود.

سختی استخوان مانند هم به سفالی اطلاق میشود که کاملاً خشک و پخته شده و مانند بیسکوئیت خشک و شکننده است.

سفال یک بار حرارت دیده، سفالیست که در مراحل میانی پخته شدن قرار دارد. درواقع مرحله­ای از حرارت دیدن سفال است، که در آن ساختار تخلخلی سفال در حال

شکل گیریست و بهترین زمان برای اضافه کردن مواد مختلف به آن است. به خصوص مایع لعاب را در همین زمان به سفال اضافه میکنند تا خوب با سفال مخلوط شود.

آجر شاموتی ماده­ای مثل شن است که به گل سفالگری بدنه­ی اثر افزوده میگردد تا استحکام و قدرت ساختار آن را زیاد میکند. این ماده به کاهش انقباض خاک در اثنای خشک شدن هم کمک میکند.

عرضه تابلو سفال کتیبه

عرضه تابلو سفال کتیبه

برای عرضه تابلو سفال کتیبه درجه یک میتوانید هرزمانی به سایت­ها و مراکز فروش محصول ما رفته و پس از انتخاب اثر مورد نظر خود آن را خریداری نمایید. مطمئن باشید که با ارتباط گرفتن با ما طعم خرید سهل و آسان و با کیفیت همراه با اعتماد متقابل را خواهید چشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *