تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور  از طرح های اصیل در صنعت سفال بوده که مورد استقبال زیادی قرار گرفته  و بسیار پر فروش بوده، جوانان به این گونه تابلوها علاقه زیادی دارند می توان گفت این گونه تابلوها جزء طرح های مدرن به شمار می روند. ساخت این نوع تابلو ها نیاز به دقت زیادی دارد چون هر گونه بی توجهی باعث خراب شدن تابلو می شود. نوع موادی که در ساخت تابلو به کار می روند مانند خاک رس و هم چنین خشک شدن تابلو در کیفیت طرح نهایی تاثیر دارد.

فروشگاه اولین تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور

نگارگری انواع تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور

نگارگری انواع تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور

تابلوهای سفالی نقش برجسته مینیاتوری جزو تابلو های سنتی بوده که قدمت این اثر زیبا  چندین هزار ساله می باشد که ساخت این اثر زیبا دقت زیادی را می طلبد و هم چنین در ساخت این تابلوها از طرح های اصلی نظیر طرح گل، طرح برگ، طرح تابلو فرشته، طرح ماهی، طرح سیمرغ، غیره می توان نام برد که در اطراف تابلو برگ و گل طراحی شده و در قسمت میانی هم اصولاً سایر طرح ها 

برای این که بعد از خشک شدن و پخت تابلوها ترک بر ندارند در تمام مراحل ساخت باید رطوبت خاک حفظ شود چون این گونه تابلو ها نقوش برجسته دارند. ساخت این گونه تابلو ها با دست صورت گرفته که مهمترین عامل در کیفیت و مرغوبیت آن، حفظ رطوبت خاک رس بوده، اصولا تابلو های سفال نقش برجسته مینیاتور تلفیقی از هنر نقاشی، مجسمه سازی و سفالگری به شمار می آیند.

در ساخت این نوع تابلوها ابتدا آماده سازی خاک رس و طرح اولیه و منتقل کردن طرح اولیه بر روی سطح مورد نظر، اضافه کردن یا کاستن خاک به طرح، طرح نهایی، خشک کردن طرح نهایی، پخت طرح نهایی در کوره، سمباده زدن، بند کشی و پتینه زدن تابلو، و در آخر پخت تابلو سفال در کوره. دمای کوره همواره باید بین 800 تا 900 درجه سانتی گراد باشد. از سوی دیگر کار پتینه و بندکشی  این اثر بسیار زیبا در پایان کار به هنگام  نصب در محل صورت می گیرد. برای رنگ آمیزی این طرح ها و نقوش باید از رنگ روغن استاندارد استفاده شود.

واردات بهترین تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور

واردات بهترین تابلو سفال نقش برجسته مینیاتور امروزه اگر واردات تابلو سفالی نقش برجسته به صورت مستقیم از طرف تولید کننده باشد قیمت آن نیز کاهش می یابد، عرضه و فروش تابلو های سفالی نقش برجسته مینیاتوری به صورت محدود می باشد لذا شناخت تولید کنندگان، فروشندگان مستقیم، فعالین در عرضه سفال و نمایندگی ها نقش موثری دارند، فروش تابلو سفالی به صورت اینترنتی هم انجام می شود هر چه کیفیت نهایی کار بهتر باشد فروش آن نیز بیشتر است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *