استفاده از هنر کاشی شکسته در حوض های ساخته شده از سفال زیبایی بسیار ارزشمندی خواهد داشت. در ادامه با آموزش نصب آن روی حوض به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.
بدون شک داشتن حوضی سفالی که با انواع طرح های کاشی شکسته تزیین شده، می تواند زینت بخش هر فضایی باشد. برای این کار ابزار و لوازم خاصی نیاز است که در فهرست زیر به آن ها اشاره می شود:
ظرف یا حوض سفالی که طرح جذابی داشته باشد
چسب برای نصب کاشی ها که بهتر است چب کاشی باشد البته چسب آکواریوم برای آب بندی نیز می توان استفاده گردد
ماژیک معمولی و قلم مو رنگ برای نصب چسب
طرحی که از قبل آماده شده باشد
انواع کاشیهای مختلف که به صورت کاشی شکسته در آمده باشد.
سایر وسایل لازم از جمله دستکش و عینک محافظ، سمباه نرم، رنگ اکریلیک، مداد و انبر برای تنظیم ابعاد کاشی ها.
بعد از تهیه ظرف یا جام سفالی مورد نظر خود کاشی های شکسته را بر اساس رنگ و اندازه های مختلف جمع آوری کنید تا به سهولت از آنها استفاده کنید. در آغاز کار چون ظرف مورد نظر سفالی می باشد باید با سمباده نرم سطح آن را صاف نمود و با قلم موی رنگ گرد و خاک آن را پاک کرده و در مرحله بعد طرح و نقش مورد نظر را روی سفال پیاده نمود و در صورت لزوم با مداد پر رنگتر طرح را مشخص تر کنید. حال با استفاده از انبر کاشی ها را به ابعاد و فرم و شکل ویژه درآورید برای اینکه سطح کاشی ها یکنواخت و مناسب باشد می توانید از سوهان یا سمباده نیز استفاده کنید.
حال برای چسباندن کاشی ها چسب مخصوصی که از چسب چوب و کاشی مخلوط شده استفاده کنید و چسب را بهتر است به صورت مجزا پشت هر قطعه از آن ها با قلم مو بمالید و آن کاشی را در محل خود نصب نمایید.
در مرحله آخر ملات بندکشی را که متشکل از سیمان و پودر خاک سنگ در رنگ مورد نظر باشد ایجاد کرده و با دقت بین کاشی ها نصب نمایید و بعد از مدتی کوتاه با دستمال روی کاشی ها را به آرامی پاک کنید چرا که اگر پاک نشود روی کاشی ها ملات می ماند. با انجام مراحل بالا و کمی دقت و کسب مهارت می توانید زیباترین حوض های آب را طراحی و اجرا کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *