تارخچه سفالگری ایران به دوران قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در آن دوران اجداد ما با درست کردن گل، نقش و نگارهای سفالی درست می کردند.

این هنر که برگرفته از پیشینیان است. همچنان در برخی شهرهای ایران مثل لالجین همدان، میبد یزد،سمنان، ساوه و چندین شهر دیگر به شکل حرفه ای دنبال می شود و سالیانه توریست زیادی را به سمت این شهرها جذب می کند. تابلو سفال کوچک یکی از محبوب ترین کارهای سفالی می باشد.

مرکز عرضه تابلو سفال کوچک

مشخصات بارز تابلو سفال کوچک

مشخصات بارز تابلو سفال کوچک انواع تابلو سفال از خاک رس که با آب مخلوط شده درست می شود. یعنی هنرمند با استفاده از گل رس، تابلوی سفالی خلق می کند. سپس توسط ابزار آلات مخصوص خودش، روی تابلو نقش و نگار دلخواه را طرح می زند. این ابزار آلات کارد و چنگال های مخصوصی هستند که به دستان هنرمند برای خلق اثری زیبا کمک می کنند.

مرحله بعد از طراحی، مرحله ی خشک کردن تابلو سفالی است. برای خشک کردن تابلو، نیاز به کوره های آتش پز داریم. هنرمند تابلو را در کوره های آتشی با حرارت 800 الی 850 درجه سانتی گراد قرار می دهد تا خشک شود.

بعد از خشک شدن، نوبت به رنگ آمیزی تابلو سفالی می رسد. که هنرمند می تواند با رنگ و لعاب به تابلوی سفالی کوچک رنگ ببخشد.

تابلو های سفالی در طرح ها و سایز های مختلف موجود هستند. اما تابلو های سفال کوچک، بسیار پر طرفدار هستند. این تابلو ها به راحتی با هر دکور و سلیقه ای ست می شوند.

قیمت تابلو سفال کوچک طرح دار

قیمت تابلو سفال کوچک طرح دار تابلو های سفال، از دیرباز تا به امروز محبوبیت فراوانی در میان ایرانیان داشته است. اکثر ما ایرانیان وجود تابلوهای سفالی را در زندگیمان دوست داریم. زیرا این تابلو ها از گل رس ساخته شده اند. هر چیزی که از طبیعت ساخته شده باشد به انسان آرامش می بخشد. به همین دلیل ما ترجیح می دهیم که تابلوهایی از جنس سفال را در منزل، اتاق خواب، محل کار، مطب و هر جای دیگری بر روی دیوار بچسبانیم و از زیبایی و آرامش آن ها لذت ببریم.

این هنر دیرینه با زحمت بسیار هنرمند ایرانی درست می شود. و قیمت گذاری روی چنین هنر های بی بدیل کار دشواری است. زیرا هنر قابل قیمت گذاری نیست.

اما قیمت تابلو سفال بنا به سایز و میزان طراحی انجام شده روی آن ها قیمت گذاری می شوند.

اگر قصد خرید تابلو سفالی کوچک دارید و در شهر شما این هنر رواج ندارد. می توانید از فروشگاهی معتبر و با سابقه درخشان این محصول را برای زینت بخشیدن به منزل خود و یا عزیزانتان خریداری کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *