کاشی شکسته

کاشی شکسته


از کجا می توان کاشی شکسته روی آینه را خرید؟ آیا نمی توانیم خود آن را بسازیم؟ چگونه می توانیم با هنر کاشی شکسته آشنا شویم و از آن کسب درامد کنیم؟
تکنیک مقعر کاشی یا کاشی شکسته برای بسیاری از مردم آشناست.شما وقتی وارد شهری مثل اصفهان می شوید می توانید به فراوانی این آثار را در زیر پل ها، دیوار های زیرگذر ها و نمای خارجی بسیاری از ساختمان ها مشاهده کنید.
هنر کاشی شکسته را می توان روی چوب، دیوار، آینه، و یا هر چیز مناسب دیگری کار کرد. و بی شک خرید این آثار هنری می تواند برای هرکسی خوشایند باشد. معمولا تهران، اصفهان، و تبریز از جمله شهر هایی هستند که هنرمندانشان توجهی خاص به این زمینه کاری با کاشی شکسته دارند و اثار خوب و بدیعی را خلق کرده اند. خرید آینه هایی با نمای دور کاشی شکسته یک زیبایی و جلوه ای خاص به خانه می بخشد و این موضوع را می توان هر وقت که به آینه های مزین شده با کاشی شکسته نگاه انداخت، به خوبی حس کرد.
کار با کاشی شکسته بر روی اجسام مختلف بسیار ساده و آسان است اما کار بر روی آینه که جسمی مسطح و صاف و محکم است، بسیار ساده تر از سفال و یا گلدان و یا دیوار است. و روش کار آن همانند کار با کاشی شکسته بر روی چوب است. شما می توانید کاشی های شکسته شده و یا سرامیک های رنگی و یا موزاییک های خرد شده را از انباری خانه ی تان و یا یک ساختمان در حال ساخت و یا مراکز کاشی و سرامیک فروشی جمع آوری کنید.
برای درست کردن قاب کاشی شکسته به دور آینه نیاز به یک تخته چوب با ضخامت حداقل 5 میلی متر و همچنین مقداری سیمان سیاه و چسب آکواریوم و چسب چوب، ابزار مخصوص شکستن کاشی برای خرد کردن کاشی ها به اندازه ی دلخواه نیاز است.
بهترین منبع برای فراگیری هنر کاشی شکسته، سایت های اینترنتی از جمله سایت خانه ی هنر ایران قسمت کاشی شکسته می باشد . در این سایت به طور کامل و صفر تا صد کار با کاشی شکسته توضیح داده شده است .
و در نهایت این کار هنری به علت زیبایی، جالب بودن اثر ، و همچنین ارزان بودن متریال و مواد اولیه برای ساخت بسیار می تواند پرسود باشد. و این بیشتر به طرح و تجربه صاحب اثر و همچنین تمیزی کار و خلاقیت اثر مرتبط است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *