عرضه تابلو سفال لعابی

عرضه تابلو سفال لعابی با کیفیت در همه­ی سایت­ها و مراکز عرضه این محصولات به شکل حضوری یا غیرحضوری در تمامی طرح­ها انجام میپذیرد.

تاریخ سفال­گری و لعاب

عرضه تابلو سفال لعابی

سفال و سفال­گری هنری ریشه­دار و aباستانی است که در زمانی تقریباً چهارده هزار سال پیش آغاز گشته است. دانشمندان حدس میزنند ابتدا این صنعت در چین و آسیای شرقی آغاز شده است. درواقع سفال­گری در دوران نوسنگی شروع شده، قبل از حتی شروع کشت و کشاورزی توسط انسان­ها.

پس از گذر از پیچ و خم زمان، سفال­گری تقریباً پیشرفت و رشد کرده و به جلو حرکت کرد اما در حدود 700 سال پس از میلاد مسیح، نقطه­ی عطفی در تاریخ این هنر رخ داد.
سلسله­ ی سوئی در چین توانست ظروف سفالی سفید رنگ و براقی تولید کند. این سفال سفید خاص به نام پرسلان ساخته میشد. اما مشکل آنجا بود که این ماده در غرب آسیا بسیار گران قیمت بوده و حتی تجارت آن با حیوانات بارکش هم صرفه­ی اقتصادی نداشته است. حوالی همان سال­ها بود که سفال­گران آسیای غربی به فکر یافتن جایگزینی برای پرسلان افتادند. به همین شکل بود که لعاب اختراع شد. لعاب بسیار ارزان قیمت­تر بود و راحت­تر هم تهیه میشد. به همین جهت بلافاصله فراگیر شد

و باعث شد که پرسلان به دست فراموشی سپرده شود.

در حدود دوازده قرن پس از میلاد مسیح بود که سلسله­ی یوان در چین، لعاب رنگ­دار هم اختراع شد که با آثار زیبایی که با آن تولید میشد در صنعت سفال­گری جا افتاد و رواج پیدا کرد.

عرضه تابلو سفال لعابی

لعاب چیست؟

عرضه تابلو سفال لعابی

لعاب گستره­ای از ترکیبات آل یو معدنیست. لعاب ترکیب شیشه مانندی از کوراتز، فلدسیات و اکسید سرب میباشد. این اجزا آسیاب میشوند و به صورت خمیری رقیق درمی­آیند. سپس ظرف سفالی مورد نظر در آن حمام داده میشود و پس از کمی خشک شدن آماده­ی پختن میگردد.

همان طور که اشاره شد در قرن­های اخیر، استفاده از رنگ و لعاب کاربرد گسترده­ای در صنعت سفال دارد. معمولاً رنگ و لعابی که در سفالینه­ها و آثار هنری به کار میرود، رنگ قرمز مایل به قهوه­ای دارد. همین رنگ و لعاب در معماری و آجرهای لعاب­دار هم بسیار استفاده میشود.

لعاب­ها رنگ­های بسیار متنوعی دارند که البته به دلیل مواد معدنی و ترکیبات موجود در آن است. محبوب­ترین ترکیبات معدنی استفاده شده در لعاب شامل موارد زیر هستند:

اکسید آهن
کسید کبالت
اکسید کروم
اکسید مس
کربنات مس

عرضه تابلو سفال لعابی

تابلو­ سفال لعاب­دار هم نوعی اثر هنری خلق شده با سفال و لعاب هستند. این تابلو­ها در محیط­های هنری به خصوص محیط­هایی که در فضای آزاد قرار دارند بسیار مناسب هستند، چراکه لعاب از نفوذ آب جلوگیری میکند. برای خرید این تابلوها به نمایندگی­های فروش حضوری یا غیرحضوری ما مراجعه کرده و با ارتباط گرفتن با کارشناسان ما در این امور اثر هنری مورد نظر خود را خریداری کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *