کاشی شکسته

کاشی شکسته


ر اینجا آموزشی راجع به استفاده از کاشی شکسته برای تزیین و ساختن حوض آب آورده ایم که می توانید زیبایی فوق العاده ای به محیط ببخشد.
همانطور که می دانید کاشی شکسته و یا معرق کاشی و سرامیک ریشه در پیشینه با شکوه ایران دارد و از سوی جایگاه آب در فرهنگ ایران بسیار والا می باشد، ترکیب این دو عنصر فرهنگی در محیط خانه ها و سایر فضاهای معماری بسیار وزین و بی نظیر خواهد بود.
می توان حوض های آب یا آبنماهای بسیار زیبایی طراحی و اجرا نمود و با وجود محسنات بسیاری که طراوت آب در محیط خانه خواهد داشت این زیبایی را با کاربرد کاشی شکسته در ساخت آبنماها تأثیر آن را دو چندان نمود و موجب آرامش خیال و نشاط روح انسان امروزی را فراهم نمود.
شیوه کار بسیار ساده و جذاب می باشد کافی است در انتخاب رنگ کاشی ها دقت نمائید و از رنگ های آبی، سفید، آبی فیروزه ای و برای ایجاد تعادل بصری و رنگی از کاشی هایی به رنگ آبی تیره یا سبز آبی و نارنجی نیز در کنار رنگهای اصلی که اشاره شد استفاده نمود. برای شروع کار باید حوضی از جنس سفال یا حتی بتن و سنگ انتخاب نمود که البته طرح آن مطابق فرهنگ ایرانی و زیبایی بصری باشد و سپس به دقت با طرح قبلی و حتی فی البداهه کاشی ها را با چسب شیشه و یا چسب ضد آب به سطح حوض بچسبانید و با تلألؤ رنگ و ترنم آب زیبایی بی نظیری به محیط خود بدهید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *