تزیین با هنر کاشی شکسته روی دیوار

تزیین با هنر کاشی شکسته روی دیوار


چگونه باید روی دیوار از هنر کاشی شکسته استفاده کنیم؟ اجرای کاشی شکسته برروی دیوار چقدر هزینه دارد؟ تزیین دیوار با کاشی شکسته مناسب تر است یاکار با کاشی و یا سرامیک؟
هنر کاشی شکسته هنری است که بر گرفته است آداب و رسوم و فرهنگ هر ملت نیات متوسط می باشد. برای همین یکی از آن دست هنرهایی است که در زیباسازی شهرها بسیار کاربردی است.
هنر کاشی شکسته کاری تلفیقی از تکه ها و شکسته های کاشی و شیشه و رنگ های جذاب کنار هم قرار دادن تکه های سخت رنگی و خلق کردن یک اثر هنری توسط هنرمندان باعث شده که هنر کاشی شکسته پیش از پیش مورد توجه شهرداری ها وو مسئولان مرتبط با زیباسازی و فضاسازی در شهر ها قرار بگیرد.
در چند سال گذشته کار با کاشی شکسته بسیار در ایران و در تک تک شهرها دولت پیدا کرده است و در زیباسازی شهرها نقش عمده ای را ایفا می کند.
هدف اصلی اجرای هنر باشی شکسته در سطح شهرها علاوه بر زیباسازی شهر می توان به افزایش ذوق و هنر معماری اسلامی و انتقال آن به روحیه مردم و شاداب کردن فضای شهرها و از بین بردن فقر رنگ در شهرها نام .برد
.یکی از پرکاربردترین تکنیک های اجرای کاشی شکسته، می ‌توان به اجرای کاشی شکسته روی دیوار نام برد برای اجرای کاشی شکسته بر روی دیوار، نیاز به زیرسازی و بتونه کاری نیست. اگر چه باید سطح زیر کار صاف و بدون تو رفتگی و یا برامدگی باشد اما مانند کاشی کاری و یا سرامیک کاری نیاز به زیرسازی های زیادی ندارد. اما باید در انتخاب قطعات کاشی و ضخامت آنها دقت کرد که سطح کار بسیار یکنواخت و یکدست باشد و دارای برآمدگی و یا فرورفتگی نباشد. زیرا باعث از بین رفتن طرح و الگوی مورد نظر می شود و کار را خراب می کند. باید دقت داشت که در بعضی از مکان ها اگر نمی شود با کاشی های شکسته کار کرد این کار را انجام ندهیم زیرا کاشی شکسته اگرچه نه را برای خلاقیت و اجرای طرح‌های متفاوت آماده می‌کنند اما ممکن است در بعضی از مکان ها نباشد و نتواند آن هنر و شوق هنرمند را به مخاطبین برساند.
معمولاً برای تزیین این سطح دیوار از کاشی و یا سرامیک استفاده می شود اما با افزایش کار با کاشی شکسته و استقبال عمومی از این هنر شاید بتوان یک رقیب جدی برای کاشی کاری و یا سرامیک کاری دانست. زیرا این هنر بسیار ارزان ولی چند برابر خلاقیت و زیبایی و جذابیت دارد نسبت به کاشی کاری و یا موزاییک کاری اگرچه کار با کاشی شکسته در ابعاد زیاد و مقیاس های بزرگ بسیار پرهزینه تر از کار با کاشی و موزاییک است. زیرا الگوها و طرح های به کار رفته در قبل از اجرای کاشی شکسته بسیار در ارزش و قیمت اجرا تاثیر گذار است. هرچه الگوی اجرای هنر کاشی شکسته پچیده‌تر و بزرگتر باشد هزینه اجرا بیشتر می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *