کاشی شکسته

کاشی شکسته


چگونه می توان با کاشی شکسته کار کرد؟ انواع طرح های کاشی شکسته بیشتر کلاسیک هستند یا مدرن؟ هنر کاشی شکسته بیشتر به چه مسائلی می پردازد؟ ارزش کار با کاشی شکسته چگونه تعیین می شود؟
کار با کاشی شکسته بسیار آسان و ساده است. هنر کاشی شکسته و یا کاشی مقعر و یا تکنیک موزاییک شکسته، نیاز چندانی به آموزش و مهارت خاصی ندارد و می توان با مطالعه ی مطالب همین سایت و یا سایت های دیگر و همچنین دیدن طرح ها و الگو ها و گرفتن ایده های متفاوت از آثار هنر کاشی شکسته، کار کرد و منجر به خلق آثار ویژه ای شد که برای خودتان و دیگران ارزشمند و جالب باشد.
هنر کاشی شکسته یک هنر سنتی است و در معماری گذشته به مقعر کاشی معروف بوده و این هنر برخاسته از ذوق و شوق معماران ایرانی و ضایعات مصالح ساختمانی می باشد. اما با آشنایی تدریجی اروپاییان از معماری اسلامی-ایرانی این هنر وارد فرهنگ جوامع غرب شده و امروزه معماران غربی با تلفیق آثار سنتی و کلاسیک به اضافه ی سلیقه های مدرن و امروزی دست به کار بسیار خلاقانه ای زدند و آثار فوق العاده زیبا خلق کردند.
این هنر، هنری ارزان و ارزشمند است، زیرا به مواد اولیه و متریال خاصی نیاز ندارد و حاصل ضایعات ساختمانی می باشد ولی با ذوق و هنر معماران و هنرمندان تلفیق شده و آثار فاخر اجتماعی به وجود آمده است. تقریبا این هنر به تمامی مسائل روز اشاره دارد و با توجه به جهت فکر جامعه پیش می رود. شما می توانید با کنار هم قرار دادن یک اثر کلاسیک و سنتی با یک اثر مدرن این تفاوت و نگاه را حس کنید.
بیشتر ارزش یک کار هنری کاشی شکسته به طرح و سلیقه ی هنرمند و صاحب کار بر می گردد. هرچه معمار و یا هنرمند وقت و انرژی بیشتر برای خلق یک اثر هنری با تکنیک کاشی شکسته بگذارد، ارزش آن کار بیشتر می شود و خریدار مبلغ بیشتری باید بپردازد. با توجه به اینکه هنر کاشی شکسته نیاز به آموزش خاصی ندارد و متریال های بسیار ارزانی در خلق این هنر به کار رفته اما زیبایی کار و خاص بودن کار و همچنین پیچیدگی طرح و الگوی بکار رفته در آن تاثیر به سزایی در قیمت نهایی دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *